Хейлир
и отвлечения ради.

Одна из десятка "раскадровок" с бонусного диска "Going Postal". Первый "сеанс немого кино".

По ссылкам большие картинки, внизу моя расшифровка комментариев.

static.diary.ru/userdir/1/9/2/8/192805/61432742...

Scene 61-1

1A. Push in to Lipwig asleep on sofa

1B. into c/u... - he wakes up...

2. Angle over Lipwig's shoulder - and? the? wave of letters pour? in

Scene 61-2

3A. c/u Lipwig reaction?

3B. Cam backs off as he sits up...

4. Tighter on letters.

End of frame? 3.

static.diary.ru/userdir/1/9/2/8/192805/61432778...

Scene 62-1

1A. Tilt? down from top of letter pile

1B. Find hero letter as it separates from rest

1C. Hero letter slides out towards camera

Shot cont'd

Scene 62-2

1D. Close in hero letter

Envelope opens and reveals? writing?

1E. Words come off the paper and swirl up into the air.

1F. Cam toss? up and follows fluttering? words — follow them and show more of room

static.diary.ru/userdir/1/9/2/8/192805/61435055...

Scene 62-3

2. c/u Lipwig reaction

3А. Writing? zoomes? across from frame right left??

3B. Flys towards light from candle

Shot cont'd

Scene 62-4

3C. Angle to light from candle — words pass across candle — home movie "projected" unto middle of room.

4. Push in to c/u Lipwig reaction — transfixed

5A. Intercut Lipwig with push-in to home movie projection (o/s Lipwig).

static.diary.ru/userdir/1/9/2/8/192805/61435844...

Scene 62-5

5B. Lipwig turns to face away from projected image? and unto a tight profile.

6. Angle on home movie (clear of Lipwig).

7A. Reverse on Lipwig — he screams.

Shot cont'd

7B. Pull back from E.C.U. Lipwig — light changes on his face — it's now morning and the night? is over.

Same shot

7C. Lipwig is back lying down the sofa — like it was a bad dream.

Same shot

7D. Mr. Pump enters frame and Lipwig opens his eyes and looks up.

static.diary.ru/userdir/1/9/2/8/192805/61436672...

8. Lipwig's P.O.V. Low angle up to Mr. Pump stood near? us? (backlit from window).

9. "Dialogue" + Lipwig gets up and exits frame.

10. Eye-level M.C.U. with Mr. Pump. Lipwig crosses — see Pump's reaction.

Термины:

push, close in — наезд
c/u (close-up) — крупный план
angle — ракурс
tight shot — план между крупным и средним
tilt down — делать вертикальную панораму
intercut — монтажная перебивка
o/s - off stage
E.C.U.(extreme close up) — сверхкрупный план
low angle shot — съемка с низкой точки
M.C.U.(medium close up) — средний план

Что ж, у меня только один вопрос: а "что это было", на экране-то? Липвиг, презрев последние стыд и совесть, отобрал у ребёнка конфетку? Это чёрный юмор, если кто не понял... :/

Надеюсь, в "Иллюстрированный сценарий" (который ведь должен появиться, правда?) войдут и другие storyboards... и, может быть, там будет легче разбирать подписи?!

P. S. А теперь пошли слухи про экранизацию до сих пор мной непрочитанных "Незримых академиков". Что ж, я б не отказалась глянуть на Пондера Стиббонса во всём блеске величия (особенно если его будет играть тот же парень, что в СХ) или на Ринсвинда в шляпе с белым пером. =) А некоторые пробивающиеся у меня опасения относительно экранизационных отсебятин — исключительно порождения моего испорченного воображения... :/

@темы: Экранизации, Пратчетт, фильм "Опочтарение"